24.03.2021
23 березня 2021 року в рамках виконання наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення реалізації моделі багатомовної освіти
в закладах загальної середньої освіти з навчанням мов корінних народів і національних меншин» (2021-2023 рр.) було проведено науково-методичний семінар «Концептуальні засади реалізації моделі багатомовної освіти в ЗЗСО України з навчанням мов національних меншин».
Організатори заходу:
Відділ навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України.
Партнери заходу:
Гімназія №153 ім. О.С. Пушкіна м. Києва;
Чернівецька спеціалізована школа «Освітні ресурси та технологічний тренінг» І – ІІІ ступенів № 41 з вивченням єврейського етнокультурного компонента;
Приватний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок «Міцва-613» м. Білої Церкви.
Модератори заходу:
Олена Фідкевич, кандидат філологічних наук,керівник НДР, провідний науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України;
Наталія Тищенко, заступник директора з навчально-виховної роботи у початковій школі гімназії №153 ім. О.С. Пушкіна м. Києва.
Доповідачі й учасники заходу:
Науковці відділу:
Наталія Бакуліна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України;
Валентина Снєгірьова – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України.
Учителі – практики експериментальних закладів освіти:
Аліна Росоловська, Тетяна Устименко, Олена Ковальова, Юлія Власюк – учителі початкових класів, української, англійської та російської мовгімназії №153 ім. О.С. Пушкіна м. Києва.
Ольга Щербак, вчитель мови іврит Чернівецької спеціалізованої школи «Освітні ресурси та технологічний тренінг» І – ІІІ ступенів № 41 з вивченням єврейського етнокультурного компонента;
Вікторія Бандурко, вчитель мови іврит приватного навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок «Міцва-613» м. Білої Церкви.
Так, педагоги представили проміжні результати проведення констатувального педагогічного експерименту, зокрема результати анкетування учнів і батьків, приклади практичного застосування зіставного й імерсійного методів, методу опори на рідну мову, окреслили можливості здійснення міжпредмених зв’язків у багатомовній формальній і неформальній освіті.
Бакуліна Н. В. виступила з доповіддю-презентацією «Сутність методичного підходу CLIL у багатомовній освіті», розкрила його концептуальні засади, моделі, технології, особливості та ризики застосування, а також надала перелік джерел для більш глибокого осмислення інтегративного підходу та теоретичних основ методичного підходу CLIL.
У результаті науково-методичного семінару було представлено проміжні результати теоретичних досліджень і наукових розвідок і досвід реалізації методичних підходів, технологій і методів навчання багатомовної освіти у практиці навчання.
Фотогалерея